A felhasználói élmény fokozása, valamint kényelmi és statisztikai célból weboldalunk adatokat tárol a készülékeden és webszervereken.Ezen adatok tárolásának módját a “Részletek megjelenítése” feliratra kattintva tudod módosítani. Amennyiben hozzájárulsz a sütik használatához, kattints a RENDBEN gombra. Részletesebb információt: Adatvédelmi tájékoztató

Lassan jön a tél! Te felkészültél már a drónod téli üzemeltetésre?

Kezd egyre hidegebb lenni és ilyenkor kicsit máshogyan kell üzemeltetni a drónokat, mint ahogyan nyáron megszoktuk.

Az akkumulátor:
Hidegben a Lítium-Polimer akkumulátorokban levő ionok mozgékonysága csökken, a belső ellenállásuk pedig megnő. Ennek következménye, hogy az akkumulátorból kivehető kapacitás és a pillanatnyi áramleadó képessége jelentősen csökken. Extrém hidegben az akkumulátor szerkezet is károsodhat. Így fontos, hogy télen a szabadban is próbáljuk 25 Celsius fok közelében tartani az akkumulátort az indítás pillanatáig. Repülés közben normál esetben az akksira jutó terhelés már önmagában melegíti azt. Az ideális hőmérsékleten tartáshoz a kiváló szolgálatot tesznek az akkumelegítők vagy ha nincs ilyenünk, akkor a meleg kocsiban tárolás vagy akár a kabátunk alatt a testünk hőjével melegítve.
Ha mégsem tudjuk melegen tartani vagy repülés közben lehűl az akku, akkor számoljunk azzal, hogy a repülési időnk jelentősen csökkenni fog a nyáron megszokotthoz képest. Továbbá ilyenkor az akkufeszültség a karakterisztika végén sokkal meredekebben esik be. Így lehetséges, hogy kevesebb időnk áll rendelkezésre a hazarepüléshez, mint azt korábban megszoktuk. Ezért ilyenkor fokozottan figyelj a repülési időre!

A töltés:
Ahhoz, hogy az akkumulátorba lehető legtöbb energiát vissza tudjuk tölteni, szintén célszerű szobahőmérsékleten tölteni. Továbbá figyelj oda, hogy az akkunak legyen ideje felvenni a környezet hőmérsékletét. Ha mégis szabadban kell töltened, akkor azt tedd egy szivaccsal kibélelt LiPo tasakban, hiszen az is szigetel és a töltés közben is keletkezik hő. Ha több hétig nem használod az akkut, akkor töltsd fel 3,85 Volt/cella feszültségre és tárold száraz, hűvös helyen, mivel ezen a módon öregszik a legkevésbé az akku.

A gép:
Ilyen téli hidegben az eszközeinkben lévő anyagokat alkotó atomok rezgése csökken, így az anyagok rideggé válnak. Ezen a hőmérsékleten könnyebben törnek vagy sérülnek. Ez fokozottabban figyelj a drónod szállítására, mert egy kisebb koccanás is az anyag sérülését okozhatja. A gép szerkezetében lévő esetleges mechanikai feszültség a hideg hatására hajszálrepedéseket eredményezhet, ezért felszállás előtt a megszokott átvizsgáláson felül nézd át a gép felületét is!

Az elektronikák:
A drónokat vezérlő elektronikákat többnyire -10 és +50 Celsius fok közötti használatra tervezik, ám hazánkban is könnyen előfordulhat ennél hidegebb idő is. Tudnunk kell, hogy az elektronikához kapcsolódó szenzorok extrém hidegben hamis adatokat közölhetnek, ami a drón veszélyes működéséhez vagy akár lezuhanásához vezethet. Ezért extrém hidegben kerüld a drón használatát!

Tartalomhoz tartozó címkék: hír
blog comments powered by Disqus